Alexandre urodził się w rodzinie producentów obuwia. Jego ojciec i wujek w 1972 roku założyli razem markę obuwia Arezzo, która w latach 90. szybko i prężnie się rozrosła. Jednak nasz projektant, w wieku 19 lat postanowił stworzyć własną markę – Schutz i nie dołączać do rodzinnej firmy. Ojciec, chcąc wesprzeć syna, postanowił zainwestować w Schutz 3 miliony dolarów. Schutz dość szybko odniosło sukces i było samowystarczalne. Jeszcze do 2007 roku roczne przychody firmy osiągały mniej więcej 64 miliony dolarów. Niedługo potem jego ojciec wyszedł z propozycją, chcąc zaprosić Alexandre do współpracy i założyć Arezzo & Co. Pozwoliło to na skorzystanie ze specjalistycznych fabryk firmy w okolicach miasta Porto Alegre.
Na dzień dzisiejszy Arezzo & Co., jest dominującą marką w Brazylii, która sprzedaje ponad 11 milionów par butów w ciągu roku. Alexandre Birman wykorzystuje swoją międzynarodową passę i potencjał, a jego marka posiada swoje dwa stacjonarne butiki w USA w nie byle jakich lokalizacjach. Oprócz 80 butików w całej Brazylii, sklepy projektanta znajdują się przy Madison Avenue w Nowym Jorku, a drugi (otwarty w 2016) przy Beverly Hills Drive w Los Angeles. W pozostałych krajach marka ma znanych dystrybutorów, w tym Net-a-Porter, Bergdorf Goodman, Luisa Via Roma, Harvey Nichols i Saks Fifth Avenue.
Wyjątkowe i niepowtarzalne projekty Alexandre Birmana od wielu lat są noszone przez gwiazdy i osoby publiczne, takie jak Kate Middleton czy Bella Hadid. Nawet Gisele Bündchen, pojawiła się w butach Birmana na scenie podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Rio w 2016 roku. Miała na sobie szpilki na zamówienie. Od 2019 roku projektant oprócz butów na obcasie, zaczął tworzyć także tenisówki, które założyła Sandra Oh na afterparty Złotych Globów.